=Zaterdag, 4 mei 2024= Gisteren hebben we de camper gehaald. Het blijkt een nieuwe auto met ruim 950 kilometer op de teller. Dit keer een grijze uitvoering. Vanavond is het dodenherdekking op de Dam. Vanwege mogelijke demonstraties om de GAZA vernietiging te voorkomen mogen er maar 10.000 bezoekers erbij zijn. Dat zijn 50% minder mensen dan normaal. De start van onze reis verloopt niet onder gunstig gesternte. Één dag voor de vakantie bleek de wasmachine de geest te geven. Net toen Marja de laatste was gestart had. Gelukkig bood onze buurvrouw aan om de was bij haar te draaien. Kort daarvoor bleek de Garmin van Marja niet te werken. Het downloaden van de nieuwe kaarten wilde niet lukken. Na veel proberen accepteerde rond middernacht het machientje de upload. Maar de tegenslagen waren nog niet voorbij. Vrijdag wilden we om 12 uur de trein nemen naar AMERSFOORT om de camper op te halen. De trein naar Amsterdam bleek niet te rijden. Vanwege werkzaamheden moesten we via SCHIPHOL reizen. Onze aansluiting had 15 minuten vertraging. Op zich niet erg ware het niet dat de trein het eindstation niet zou halen. Vanwege de vertraging zou de trein veel te laat daar aankomen. De trein zou in AMERSFOORT teruggaan naar SCHIPHOL . Wij moesten daar de boemel naar SCHOTHORST nemen. Daar aangekomen wilden we bij de lokale Italiaan een panini halen. Daar hadden we de hele week al naar uitgekeken. Tijdens de heenreis geen koffie en koek gehaald, zodat we trek bleven houden in panini. De winkel was tegen de gewoonte in gesloten. De mevrouw van de winkel gaf als verklaring dat alle broodjes die ochtend verbruikt waren. Op de voetreis naar de camper regende het slechts met enkele spatjes. Te weinig om nat te worden. De ontvangst bij het camper cenrum was als vanouds bijzonder plezierig. Na een gezellig bijpraten gingen we naar de gereserveerde camper. Daar bleek de fietsendrager niet gemonteerd te zijn. Na wat zoekwerk werd de monteur gevonden die de fietsendrager kon monteren. Ook de bijbehorende trekhaak moest er nog onder. Zaterdag vertrokken we rond het middaguur. We aarzelden of we door zouden rijden naar Italië of een camping zoeken in zuid Nederland. We besloten na wat overleg om het laatste te kiezen. Maar eerst moesten we in AMSTERDAM SLOTERDIJK een milieusticker voor DUITSLAND kopen. Wij besloten om door te reizen naar UDEN. We zijn er gewend aan geraakt dat veel campings in NEDERLAND om 17 uur sluiten. Vandaar dat we een omgeving zochten met meerdere campings. Gelukkig maar want de eerst drie campings waren of gesloten of hadden geen vrije plekken meer. De vierde camping bleek opgeheven. De buurman verwees ons naar een andere camping in de buurt. Deze camping bleek bij een grote paardenhouderij te liggen. De eigenaresse was bijzonder vriendelijk en we hebben heel wat wetenswaardigheden met elkaar besproken. De camping was tot in de kleinste details professioneel opgezet met veel aandacht voor een gemoedelijke en kindvriendelijke sfeer. Door het gezellige gesprek hadden we onvoldoende gelet op het aansluiten van de camper. Daarbij bleek namelijk dat de camper niet aangesloten kon worden op het camping 220 volt net. Op het aansluitpunt zat een brandende buitenlantaarn. De kans dat het 220 volt punt niet werkte leek daarom laag. De andere campinggasten hadden wel stroom. Voor de zekerheid nog drie andere aansluitpunten geprobeerd. Zonder resultaat. De storing zat dus in de camper. De aardlekschakelaar deed het niet. Dat betekende dat of de kabel was stuk of de boordcomputer stond in storing. Dat laatste hadden we op weg naar SLOVENIË meegemaakt. Toen konden we het per toeval oplossen door de kabel aan te sluiten en de campermotor te starten. Dat werkte. Het was echter al laat in de nacht toen we hieraan dachten. Morgen komt er weer een dag. Eerst slapen
Pagina terug Pagina vooruit Camper inrichten